Dag 7

Vandaag schrijf ik een keer het reisverslag (Mark) omdat Yanaika ondertussen al ligt te slapen en veel te moe was. We zijn vanmorgen een keer op een normale tijd opgestaan (08:00) om om half negen een echt Amerikaans ontbijt te eten bij het Hotel, bestaande uit muffins, wafels, hard droog brood en jus d'Orange. Direct na het ontbijt moest ik even de receptie aanspreken om te melden dat Yanaika gisteravond in haar haast om de lamp uit te doen, de gehele schakelaar had gesloopt. Gelukkig bleek dit vaker voor te komen, en waren ze vooral dankbaar dat wij het even gemeld hadden.. verwacht dus geen extra creditcard aanslag gelukkig.

Rond 0930 zijn we vertrokken richting Yosemite, na nog geen 10 mijl, moet ik remmen omdat er een LYNX de weg oversteekt! Helaas geen foto van, maar heb er een van het internet. Dit is em!

De verdere rit van 2,5 uur ging over verschrikkelijk saaie compleet rechte wegen door Sinaasappel boomgaarden en graanvelden. Dat veranderde gelukkig snel toen we bij het park aankwamen. Yosemite heeft meerdere ingangen, en vandaag zijn we via de meest zuidelijk gelegen ingang het park ingereden via de Wawona Road.

In dit gedeelte van Yosemite ligt staat een bos van de machtige Sequioa's. Na een mooie bergweg kwamen we aan bij de parkeerplaats van de Mariposa Grove. Na het betalen van 50cent voor een compleet nutteloze kaart zijn we het hike pad opgegaan. Het eerste stuk richting de beroemde "Grizzly Giant" was verschrikkelijk druk met mensen (20-30 mensen tegengekomen). Na het bekijken van deze boom, en de California Tunnel tree zijn we verder gelopen op een 3 mijl lange trail naar de achterkant van het gebied. Dit was een pittig pad, met veel klimmen en een super mooi uitzicht. Om de paar meter kwam je weer een enorm grote sequioa tegen, of een reuze dennenboom. Opvallen was, dat we op dit gehele pad van 3 mijl, nog geen 4 mensen zijn tegengekomen en we dus voornamelijk compleet alleen rond liepen. Heerlijk rustig.

Kleine wortels:

Grizzly giant:

De grote Yanaika:

Dat zorgde er ook voor dat de aanwezig dieren zich veel lieten zien, en we hebben dan ook vooral heel veel eekhoorns en Chipmunks gezien! Deze waren niet erg onder de indruk van ons, en liepen af en toe slechts een halve meter langs ons op. Vooral de Chipmunks zijn er leuk om te zien, zo klein als een goudhamster, maar razendsnel, nieuwsgierig en compleet stil tijdens het lopen, echt bijzonder.

Chipmunk:

Deze zag je echt overal lopen deze Chipmunks.

En dit gold ook voor de eekhoorns. Deze stond op een meter van me af:

Na een flinke klim over en langs kleine stroompjes en soms over stukken sneeuw kwamen we aan bij enkele andere beroemde Sequoia bomen. Het was wel opvallen dat van de honderden die er staan, er slechts enkele zeer bekend zijn, soms om bijzonder onduidelijke redenen, de anderen zijn net zo mooi of mooier zelfs!

Onderweg werd het wel duidelijk dat hier geregeld flinke bosbranden zijn, zoals je kan zien op de volgende foto's:

Na aankomst bij de "Fallen Giant" gingen we op de terugweg richting de parkeerplaats. Deze " Fallen Giant" is een boom waarin in de 19e eeuw een tunnel was gehakt. Helaas is deze boom in 1969 omgevallen door het bijzonder grote gat in zijn stam. Het was de grootste boom in de 'grove'.  Na een korte wandeling kwamen we langs een erg bijzondere boom, deze was compleet hol van binnen en je kon er in gaan staan. Dit is veroorzaakt door meerdere branden door de jaren heen. De boom is nog altijd tientallen meters hoog, maar je kijkt vanuit de boom, omhoog zo de lucht in. Je zou verwachten dat deze boom al lang overleden was door deze schade, maar niets is minder waar. Hij groeit nog volop!

En van binnen in die boom:

Na deze boom was het tijd om terug te lopen richting de parkeerplaats. Gelukkig was het gehele pad bergafwaards en dat ging dus lekker vlot en moeiteloos. Na een mijl gelopen te hebben (en nog 2 te gaan te hebben) lopen we rustig over een hoog pad waar we nog geen mens gezien hadden. Plots valt mij iets op in mijn ooghoek en ik gebaar Yanaika dat ze moet stoppen met lopen..

Nog geen 3 meter van ons, staat een Ree/Hert, dat zich rot schrok van ons. Het maakte aanstalten om weg te rennen, keek nog eens om, en leek toen te beslissen dat wij geen gevaar waren! Het dier draaide zich terug om, keek ons aan en ging toen vrolijk verder met eten aan de plantjes onder zijn voeten!
We wisten niet wat we zagen, we bleven rustig staan waarna het hert vrolijk zijn gang bleef gaan. Na een minuut of 2 (en flink wat foto's en een fimpje verder) besloot het hert verder te lopen parallel aan het pad waar wij over heen moesten. Wij liepen vrolijk mee en zo liepen we een meter of 50 tezamen met het hert vlak naast ons het pad af. Toen we weer even stopten, liep het iets door, en ging op het pad staan, bijzonder onwerkelijk. Na even over het pad gelopen te hebben ging het aan de overkant verder het bos in en de helling af. Yanaika en ik konden het echt niet geloven, gelukkig hebben we de foto's nog. Om een hert te zien op 50+ meter afstand is al leuk, maar een die ons vrolijk aankijkt, meeloopt en op slechts enkele meters van ons staat is wel erg bijzonder!

Nadat het dier het pad overstak liep het op een drafje weg omdat er een 4 tal luidruchtige buitenlanders (duitsers geloof ik) aankwamen die haast hadden en het hele dier over het hoofd zagen. Wij besloten het lekker te laten grazen en zijn ook maar doorgelopen. Al met al weer een onvergetelijke ervaring rijker!

Na terugkomst vertrokken we richting Oakhurst. We hadden op de heenweg daar veel restaurants gezien en zouden daar gaan eten. Rond 18:00 kwamen we aan bij de Mac Donalds, toen zagen we echter tegenover de Mac een heel gezellig restaurant met Pizza's en Pasta (ook vegetarisch!). We besloten toch maar om hier te eten, en dat was een goede keuze. Zeer lekker eten en een echt klassieke Amerikaanse inrichting. Alleen de stoelen en banken waren wel bijzonder laag, omdat die Amerikanen gemiddeld maar klein zijn.

Na het eten nog een 40 minuten rijden naar de Koa camgrounds. Wat een leuke camping, we hebben een geweldig leuk blokhutje met een 2 persoons bed, een stapelbed (voor als we ruzie hebben), een bureau, stroom en een kachel. Voor het toilet en de douche is er een gezamelijk gebouw. Het is bijzonder knus en mooi afgemaakt zoals je kan zien op de foto's. Ook bleek, dat er wel degelijk internet beschikbaar was, tegen betaling, we zijn nu 16 dollar armer maar hebben wel voor een week onbeperkt internet. Jammer dat we maar 3 dagen blijven :).

De schommelbank:

Bij nacht, zoals ik er nu bij zit:

Verder nog even de planning afgemaakt voor morgen, dan gaan we naar de bovenkant van Yosemite, veel watervallen bekijken en een 9km trail lopen, erg leuk! Morgen zal Yanaika daar vast veel over te vertellen hebben.

Groeten,

Mark & Yanaika.

Dag 8

Vandaag is de eerste keer dat we ons verslapen hebben. De wekker ging om 07:00 uur en toen hoorde ik het regenen buiten dus ik heb me nog even omgedraaid. Mark blijkbaar ook want we werden pas een uur later wakker. En toen regende het nog steeds... Maar dat mag de pret niet drukken, want we gaan vandaag naar Yosemite Valley. Door de regen en de mist hadden we nu alleen niks meer aan onze planning die we gisteravond gemaakt hadden.

Als eerste zijn we naar de Bridalveil Falls gereden. Een mooie waterval, maar je werd er wel erg nat en de camera dus ook, dus het was heel snel een foto maken en dan de camera snel weer wegstoppen.

Bridalveil Falls

Deze waterval was maar 5 minuten lopen van de parkeerplaats af dus dat was goed te doen.

Daarna op naar de volgende stop. Aangezien het regende en we erachter gekomen waren dat we vandaag waarschijnlijk erg nat gingen worden door de regen en de watervallen, zijn we eerst maar op zoek gegaan naar een jas voor Mark. Want zoals altijd heeft Mark natuurlijk geen jas meegenomen..
Dus zijn we naar de Yosemite general store gereden. Toen we aankwamen bij de parkeerplaats bleek dat we nog zo'n 10 a 15 minuten moesten lopen voordat we van de parkeerplaats bij de winkel waren. Gelukkig was daar wel een waterafstotende jas voor Mark. Nadat we die gekocht hadden bedachten we dat we dan maar naar de waterval moesten gaan die daar al bij in de buurt lag. Aangezien we toch sowieso 15 minuten terug moesten lopen naar de auto, konden we net zo goed 15 minuten de andere kant op lopen naar de Yosemite Falls.

De Yosemite Falls bestaat eigenlijk uit 2 gedeeltes. De Upper Yosemite en de Lower Yosemite Falls. Om naar de Lower Yosemite Falls te komen moet je vanaf de parkeerplaats zo'n 10 minuten lopen. Dat is tenminste als je op de juiste parkeerplaats gaat staan en niet op diegene waar wij op stonden :-)
Je kan ook verder omhoog lopen de berg op om naar de Upper Yosemite Falls te lopen. Deze trail is 11 km lang en duurt tussen de 6 a 8 uur. We zaten nog even te twijfelen of we dit pad vandaag zouden lopen, maar het was al rond 12 uur en we hadden niet heel veel eten bij ons dus hebben we maar besloten om deze trail morgen te lopen als we iets beter voorbereid zijn.

Lower Yosemite Falls

Er was nog 1 waterval waar ik graag naar toe wou, namelijk de Vernall Falls. Dus zijn we daar naartoe gereden, de auto geparkeerd en toen op naar het begin van de trail. Deze trail was op de heenweg erg zwaar en vermoeiend.(Voor mij tenminste, Mark zou zo de berg op rennen als ie alleen was geweest :-))
De heenweg was namelijk de hele weg berg op met soms erg steile gedeeltes. En op het einde moest je dan ook nog even 600 traptredes omhoog lopen voordat je er was. Maar het was echt supermooi en zeer de moeite waard. Je moet alleen geen hoogtevrees hebben om deze trail te doen en je moet ook de juiste schoenen aanhebben. Je loopt namelijk over rotsen die nat geregend worden door de waterval en dus erg glad zijn. Nou regende het vandaag ook nog dus was het extra glad overal en we hebben een paar mensen onderuit zien gaan. Maar onze schoentjes hebben het prima gedaan :-) Nergens geen last van gehad ( behalve van mijn slechte conditie). Eenmaal boven aangekomen stonden we aan het begin van de waterval met een supermooi uitzicht. De klim omhoog was dus zeker de moeite waard.

Aan het begin van de Vernall Falls trail. Hier nog redelijk droog..

Het uitzicht onderweg

bovenop de waterval

Een beetje doorweekt op de terugweg :-)

En toen moesten we weer terug naar beneden. Wat ook niet heel snel ging aangezien dat nog gevaarlijker was dan omhoog al die " trappen" of beter gezegd rotsen op.

Eenmaal veilig en doorweekt weer beneden aangekomen zijn we snel in de auto gestapt met de verwarming heel hoog zodat we weer een beetje op zouden drogen. We hadden voor vandaag alleen nog 3 uitzichtpunten op ons programma staan. Het eerste was Tunnel View. Tja, wel mooi maar niet heel bijzonder meer na alles wat we al gezien hadden. We beginnen een beetje verwend te raken :-)

tunnelview

Aangezien het ook erg koud was daar zijn we er geloof ik 2 minuten geweest en toen weer snel door naar het volgende uitzichtpunt en dat was washburn point gereden. Daar konden we uitkijken over de Yosemite vallei en de waterval waar we net vandaan waren gekomen.

Washburn point

Ons laatste punt was Glacier Point. Erg mooi uitzicht hier over de vallei en de Yosemite Falls kon je daar ook zien. Verder had je ook iuitzicht op de beroemde Half Dome, een bekende rotsige bergtop. Wat we vooral ook veel gezien hebben zijn wolken aangezien het niet zo mooi weer was, maar dat had ook wel weer iets .

Glacier point

Nog een keer Glacier Point

De sneeuw op Glacier Point Road

Daarna zijn we teruggereden op zoek naar iets te eten. De eerste eetgelegenheid waar we stopten was een pizzahut. Daar dachten we pizza en pasta's te kunnen krijgen, maar helaas kon je daar alleen maar pizza's krijgen ( die ik niet lust) en dus wees de jongen achter de kassa ons naar het restaurant naast hen. Daar kon je vanalles krijgen zei hij. Dus Mark vroeg nog of je daar dan ook pizza's kon krijgen, ja dat kon volgens hem. Dus wij op naar dat restaurant en dat zag er al veel te chique uit voor pizza. Het bleek dus ook dat je daar geen pizza kon krijgen, wat op zich niet erg was, maar er was verder ook totaal niks vegetarisch te krijgen. Dus zijn we daar snel weer weggegaan want het was sowieso een veel te chique tent en we voelden ons daar niet echt op ons gemak in onze doorweekte outfit :-)

Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij de pizzafactory in Mariposa. 10 minuten rijden van onze camping af. Daarna snel douchen. Wat een irritante douches trouwens. Volgens mij zijn al die Amerikanen echt klein, want zelfs ik pas hier niet onder de douche en stoot telkens mijn hoofd en ik ben toch echt niet lang.. En nu nog even heerlijk relaxen in onze houten cabin en dan morgen waarschijnlijk de upper yosemite trail lopen (als het weer een beetje mee zit)

Zo stiekem toch de foto's van Yanaika online! Zal ik straks wel wat over horen ;)

Sla ze SNEL op want ze zit nu al te rellen dat ze er niet op mogen!!

Yanaika & Mark

Dag 9

Het was de bedoeling om vandaag naar Yosemite National Park te rijden en de Upper Yosemite Falls trail te lopen. Alleen bedachten we ons gisteravond dat we gister al bovenop een waterval waren geweest en om nou nog eens 8 uur te gaan lopen naar een waterval wat misschien wel minder mooi was dan dat we al hadden gezien, daar hadden we toch niet zoveel zin in gezien het slechte weer ook. Dus besloten we gisteravond dat we vandaag eerst lekker uit gingen slapen en het rustig aan zouden doen. Dus vandaag heerlijk lang uitgeslapen en daarna lekker gerelaxed in onze cabin. Nu hadden we tenminste ook tijd om onze kleren in de wasmachine en de droger te gooien zodat we weer wat schone kleding hadden.

Relaxen in de cabin

Tegen een uur of 4/ half 5 zat ik me te vervelen en zei ik tegen Mark; waarom gaan we nu niet eigenlijk alvast onderweg naar Death Valley? We hadden namelijk berekend dat we er 8 uur over zouden doen  ( aangezien de tioga Pass gesloten was) om naar ons volgende hotel in Death Valley te komen. Dan zouden we dus om 5 uur vannacht op moeten staan om naar Death Valley te rijden en diezelfde dag ook nog wat dingen daar te kunnen zien.
En dus leek het mij een beter plan om vandaag alvast te gaan rijden richting Death Valley en dan op de helft ( dus na 4 uur rijden) een hotel te pakken, om morgenvroeg weer door te rijden naar Stove Pipe Wells ( het hotel dat we in Death Valley al geboekt hadden). Dat vond Mark eigenlijk wel een goed plan, dus snel even gecheckt op internet wat voor hotels er in Mammoth Lakes nog beschikbaar waren voor vannacht ( en niet al te duur). Vanaf Mammoth lakes zou het namelijk nog maar 3 uur rijden zijn.
We hebben nog een hotel kunnen vinden, namelijk de economo lodge in Mammoth Lakes. Voor maar $58 een eenvoudig hotel, maar de kamer zag er erg ruim en schoon uit. Maargoed, voordat we daar waren hebben we eerst een heeeeeele lange vermoeiende rit moeten maken.

Om 18:00 uur reden we weg vanaf onze cabin in Mariposa. Volgens onze berekening zouden we dan om 23:00 uur in Mammoth Lakes moeten zijn. 5 uurtjes rijden dus in totaal. Dat leek ons prima. Alleen ging het niet helemaal volgens plan. We wisten al dat de Tioga Pas gesloten was, dus wilden we over een andere weg, namelijk de Sonora Pas. Toen we eenmaal aankwamen bij het begin van die pass stond daar een bord dat deze ook gesloten was.. Shit, moeten we omrijden. Nouja ok. Weer een andere weg kiezen dan maar. Aangezien we nog niet gegeten hadden, hebben we onderweg ook nog even snel wat te eten moeten pakken. Gelukkig kwamen we langs een MC Donalds. Daar snel wat gegeten en heel snel weer verder.
Toen we weer verder reden zagen we een bord staan met : verkeersinfo tune to am..., dus wij de radio aangezet en jeetje wat een crappy geluid was dat. Het enige dat we konden horen over de verkeersinfo was dat er een weg bij Alpine Lake gesloten was. Dus wij op onze gps zoeken of de weg waar wij nu op zaten de weg was die afgesloten was, en ja hoor. Deze weg was ook afgesloten! Dus weer een andere weg opgezocht. Gelukkig deze leek wel open te zijn. Wat een weer hadden we weer zeg. Het was natuurlijk een pas en dus erg veel bochten, maar ook bijna de hele weg regen en ook heel veel mist. Je zag soms geen hand voor ogen. Een erg creepy weggetje. Ik zag het al gebeuren dat onze radio ineens het liedje " jeepers creepers" ging afspelen en er ineens zo'n enge man in zwart pak bovenop onze auto sprong ;-) We zaten ook erg hoog,op meer dan 8000 feet met erg veel sneeuw en wel 10 meter hoge steile sneeuwwanden langs de weg.

Zoveel zagen wij van de weg. Bijna niks dus.

Sneeuw

Gelukkig kwamen we weer heelhuids beneden aan, alleen toen kwam de volgende hindernis. We moesten namelijk nog een pas over en wat denk je? Precies..die zat ook dicht! En dus moesten we weer een andere weg nemen richting de snelweg naar Mammoth Lakes. Eenmaal op die snelweg aangekomen moesten we nog een keer een hoge berg over, namelijk 7000 feet en daar kwamen we in een sneeuwbui terecht met 5 cm sneeuw op de weg. Daar was het dus ook bijzonder glad en lastig rijden, maar gelukkig hadden we een grote jeep die ons er veilig overheen geholpen heeft.

Uiteindelijk kwamen we dan om 02:00 uur 's nachts aan in Mammoth Lakes. We konden nog gewoon inchecken bij het hotel. Was een erg vriendelijke man daar. We vroegen nog of wij de laatste mensen waren waarop hij aan het wachten was, maar nee, er moesten nog 4 andere mensen komen waar hij ook nog op moest wachten. De arme man.

Achteraf gezien wel een goed plan van ons om vandaag al te vertrekken, want anders hadden we dit allemaal morgen gehad en hadden we geen tijd meer gehad om morgen ook nog dingen te bekijken in Death Valley. Wat een dag/nacht... maar het was wel weer een heel avontuur :-)

Yanaika & Mark

Comments (12)
Jaja!
12Tuesday, 07 June 2011 21:14
familie
Het was ff afkicken maar jullie zijn er weer!
Nu nog wachten op foto´s!!!

SPANNEND!!!!!!!!!!!!!!!

Xxx Danitsja
Vroege vogel...
11Monday, 06 June 2011 05:47
Goeiemorguhhh!

Tja normaal begin ik mijn dag (samen met Frank) met het lezen van jullie verhaal...
Beetje jammer dat ik nu te vroeg ben.
Is het een vermoeiende dag geweest? Of zijn jullie erg druk?!
Naja ik wacht geduldig af haha ;)

Tot snel!
Groetjes Danitsja
Prachtige foto's
10Monday, 06 June 2011 02:54
familie
Zeer mooie foto's hoor ook die van yanaika!
Het is haast niet te bevatten dat die bomen zo kunnen groeien door de jaren heen.
enne dat droge brood bij het ontbijt heet Toast.
Nog niet zat van de "pancakes" en waterige koffie Yanaika
Zaadjes van die bomen hoe groot zijn die wel niet, zeer klein?

groetjes en kopjes van, Misty,Refiki en Baghera
mooie dag geweest
9Sunday, 05 June 2011 21:34
familie
zo te zien.. leuke foto's. wel apart die sneeuw daar.. erg koud?.

wij waren vandaag in citania de breiteros.. en dat is echt iets voor jou mark.. een park alleen opgravingen van ruim 2000 jaar oud.. van de kelten in spanje. erg interessant
citania.csarmento.uminho.pt/default.asp?language=2 (dit is de site..) fijne dag morgen.. houden van jullie ,x piet en trui
Coole Foto's Mark! ;)
8Sunday, 05 June 2011 19:15
Hahahaha! Goeie Mark!

Ik vond het al verdacht! Maar Yan de foto's heb ik gezien.... gnagna ;)
En het valt best mee hoor! Zo nat was je niet!!! Kan natter whaha!

En laat de fotos er maar gewoon op staan hoor want ze zijn erg mooi!!!!!!!!!!!
EN ik zie ze straks toch wel als jullie (en wij ) terug zijn!
Komen we een avondje fotos kijken!

Fijne dag weer!
Xxx Danitsja
mark op de foto
7Sunday, 05 June 2011 16:22
Administrator
Hallo (dit is mark)

Dat komt omdat Yanaika de foto's kiest en die vind alle foto's waar ze zelf opstaat niet leuk, en plaatst die dan ook niet. Ze slaapt nu nog, dus ik zal eens mooi een paar foto's van haar er bij zetten!

Ze staan er nu bij! Je moet wel snel zijn want ze had het al door en zit nu al te roepen dat ze eraf moeten!!

groeten,

mark.
Geweldig mooi ondanks het slechte weer
6Sunday, 05 June 2011 09:13
familie
Het ziet er weer prachtig uit, daar kan het slechte weer niets aan afdoen.
Het lijkt inderdaad dat de mensen daar nogal klein zijn, vooral als ik kijk naar de foto van Mark boven op de waterval dan lijkt hij reusachtig bij die twee dames (het beeld zal wel vertekenen en de rots wat aflopen, maar toch!)

Hopelijk hebben jullie vandaag beter weer,maar je weet zoals wij altijd zeiden:
een dagje slecht weer hoort erbij.

hein
Water, water en nog eens water! Blup.....
5Sunday, 05 June 2011 08:26
familie
Ahhh jammer geen dieren gezien vandaag alleen veel water ;)
Wel erg mooi weer hoor! (dag 8)
Ik hoop voor jullie dat jullie niet verkouden worden haha!
Want dan kom je misschien weer een spannend dier tegen en dan moet je niezen en weg is ie haha!

Vraagje waarom staat Mark zo vaak opde foto? Ik had ook graag een verzopen Yanaika gezien hahaha grapje!

Veel plezier vandaag in de upper yosemite!

Dikke kus van Danitsja
zaadjes---
4Saturday, 04 June 2011 21:36
familie
als je ze wel graag wilt hebben.. stuur je ze maar naar ons in duitsland..zonder je naam natuurlijk...x
bomen
3Saturday, 04 June 2011 15:15
Administrator
Hallo,

De bomen zijn tussen de 1.000 en 2.700 jaar oud in dit gebied, sommigen zijn mogelijk zelfs 3.500 jaar oud. Dit soort bomen groeide echter tijdens de tijd van de dinosaurussen ook al inderdaad (maar niet precies deze).

Een zaadje meenemen wordt lastig, allereerst is het in de parken verboden ook maar iets mee te nemen (maar dat zal wel lukken) maar op de luchthaven controleren ze ook erg goed op planten en plantendelen... komen we straks de US niet uit. Je kan ze wel gewoon online kopen overigens, dat mag dan weer wel!

Wij gaan vertrekken naar Yosemite voor de rest van de dag, waarschijnlijk komen we zeiknat terug want het regent, en dat gaat het de hele dag nog doen..

groeten,

mark & yanaika,
zo wil je toch gewoon altijd wonen
2Saturday, 04 June 2011 11:44
familie
maak een bouwplan mark.. kan je het ergens misschien uitvoeren. ziet er goed uit.
jullie ervaring het het hert .. dat zijn echt unieke momenten die vele mensen niet zullen krijgen omdat ze... net als je duitsers.. niet kijken en rondkijken.

ik moest even denken aan je vesuvius verhaal... dat die man zei ... nou is dit alles... een hoop stenen enz.... ja... wat dacht je dan! pizzahut ofzo!..

wat een megabomen.hoe oud zijn ze dan eigenlijk? ik denk aardig wat.. je ziet -- als mensesn ervan afblijven... moest wel even denken aan de dinosaurussen... en het eten van die bomen..
nog dingen gezien uit de oudheid? ik denk dan aan overblijfsels van botten enz... hee.. neem zaadjes mee van bijzondere planten ofzo.. ofschoon dat misschien niet mag... wel leuk voor in je tuin... levende herinnering van je bezoeken...
liefs..piet en trui..x
Romantisch hoor!
1Saturday, 04 June 2011 07:21
familie
Nou ik kan wel zeggen dat jullie nu al echt een Huwelijksreis hebben!
Wat romantisch allemaal zeg! Zucht.....

Nog heel veel plezier en ik ben erg benieuwd wel dier jullie volgende wegen zullen kruisen!